Vorige week heeft Amazon op Accelerate, de jaarlijkse Amerikaanse verkopersconferentie van het platform, diverse nieuwe tools en diensten onthuld die zijn ontworpen om verkopers sneller te helpen groeien.
Op Channel X is te lezen welke (nieuwe) tools er onthuld zijn. Waaronder de verbeterde tool Customer Sentiment Insights waarmee verkopers klantfeedback op categorieniveau kunnen gebruiken om de ontwikkeling van nieuwe producten te ondersteunen, de levenscyclus van productontwikkeling te versnellen en het risico te verkleinen dat een product wordt geproduceerd dat niet bij klanten aanslaat. Een andere tool dat uitgelicht wordt door de nieuwssite is het Customer Loyalty Dashboard. Hiermee kunnen merkeigenaren klanten segmenteren op basis van loyaliteit en de aankooppatronen van klanten analyseren. Daardoor kunnen onder andere bestaande klanten gestimuleerd worden om herhaalaankopen te doen.
Vorige week kwam al naar buiten dat Amazon verkopers verder wil ontzorgen met ‘Supply Chain by Amazon’. Het platform belooft met de nieuwe oplossing voorraad bij productiefaciliteiten over de hele wereld op te halen en te verschepen, douaneafhandeling en transport over land te regelen en voorraad in bulk op te slaan. Ook wordt voorraad via Amazon en andere verkoopkanalen aangevuld en beheerd en rechtstreeks naar de klant geleverd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon onthult innovatieve tools
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.